سال 2022 با تتنیس مدیا - از صدات درآمدزایی کن

سال 2022 با تتنیس مدیا از صدات درآمدزایی کن

سال نو میلادی رو بهت تبریک میگم.
کلی اتفاقات جذاب و جالب در این سال قرار اتفاق بیافته.
چند وقتی نتونستیم بدلیل برگزاری همایش ها به عنوان حامی معنوی و برگزاری دوره های حضوری گویندگی و برازندگی در سالن های زیبایی در خدمت شما عزیزان باشیم. در این مدت برای گسترده شدن تتنیس مدیا کلی تلاش کردیم و کلی ویدئو ها و صوت های آموزشی جذاب آماده کردیم.
بزودی با دوره های آموزشی جامع و حضوری، فراخوان گویندگی، لایوهای تست صدا در اینستاگرام در خدمت شما هستیم


با تتنیس مدیا همراه شو

این خبر رو ببینید

تتنیس مدیا - از صدای ضبط شده ام بدم میاد، چیکار کنم؟

از صدای ضبط شده ام بدم میاد، چیکار کنم؟

بعضی ها میاین از من میپرسین چرا از صدای ضبط شده خودم بدم میاد؟

میتونه چند تا علت داشته باشه:

اولین مورد اینکه: فاصله شما از میکروفن مناسب نیست، سعی کنین بین 20 تا 30 سانتی متر از میکروفن گوشی یا هر میکروفنی که باهاش ضبط میکنین فاصله داشته باشه با دهان شما

دومین مورد و مهمترین علتش اینکه: شما موقع ضبط دهان خودتون رو به اندازه ی کافی باز و بسته نمی کنید، برای ادای کلمات مثلا میاید اینطوری صحبت میکنین، مثلا مصطفی فردا وقت داری باهم بریم بازار -خیلی حالت خسته- میبینین با دهان بسته مثلا اینطوری صحبت میکنین. آیا جذابیت داره این نوع صحبت کردن؟ آیا صدا به زیبایی شنیده میشه؟

خیلی از ماها موقع ضبط دقیقا اینجوری حرف میزنیم، بعد شکایت میکنیم که چرا صدای ما خوب نیست، چرا از صدای ضبط شده ام خوشم نمیاد، امتحان کنید یک دور، کلمات رو به خوبی ادا بکنین، دهانتون رو موقع ادای کلمات به خوبی باز و بسته بکنین هر کلمه کاملا و به درستی شنیده بشه.

شما هیچ گوینده و مجری ای رو نمیبینین که دهانش رو برای ادای کلمات باز و بسته نکنه، وقتی با دهان بسته صحبت بکنین صداتون زیبا نیست، یک دور این رو امتحان بکنین و نتیجه رو به من بگین. و همچنین سومین دلیل هم میتونه: شبکه های مجازی مختلف باشه که ما تو اونا وویس میگیرم. اونا خود به خود کیفیت صدا رو میارن پایین، مثلا تلگرام وویس که میگیری کیفیت صدا رو خیلی میاره پایین، ولی این تکنیک انقدر خوبه که شما با هر شبکه مجازی بخواهید فیلم بگیرید، میتونین کیفیت صداتون رو حفظ بکنین، دهان رو کاملا باز و بسته بکنین و کلمات رو به خوبی ادا بکنین.

این خبر رو ببینید و گوش کنید

آیا استعداد برای گویندگی لازمه؟

آیا استعداد برای گویندگی لازمه؟

وجود استعداد بد نیست، اما این به این معنی نیست که اگر شما استعداد ندارید نمیتونید گوینده خوبی باشین.
اگر از من بپرسی میگم علاقه داری؟ اگر علاقه داری همین کافیه.
خب، چون اگر علاقه داشته باشی حاضری برای چیزی که می خوای تلاش بکنی، بجنگی، مهارتت رو زیاد بکنی، دانش رو زیاد بکنی، آموزش ببینی، دوره بری، تمرینات رو انجام بدی، چون صدا چیزیه که میشه پرورشش داد، میشه تربیتش کرد، میشه روش کار کرد، میشه تزیینش کرد و این با تمرین و تکرار بدست میاد، یک شبه بدست نمیاد اما با تمرین و تکرار بدست میاد، پس با این افکار منفی دور خودت حصار نپیچ که نمیشه، نمیتونم، وای اگر فلانی موفق شده استعداد داشت خوش صدا بود، خوشگل بود، ببین من کلی آدم با استعداد میشناختم که صدای زیبایی داشتند، بهشون گفتم بیا صدات خوبه، بیا شروع بکن، بعد اومد گفت ولش کن بابا من واسه این کار ساخته نشدم پس تویی که علاقه داری خیلی از اون جلوتری
شروع کن، از اون سر تری، تو میبری، نه اون
پس بیا این مهارت رو درونی بکن روی خودت سرمایه گذاری بکن، آموزش ببین و ایجادش بکن، خب، توی دایره ی افکار منفی هم انقدر نچرخ ببین اگر صد نفر اومدن بهت گفتن که تو نمیتونی باورشون نکن اما اگر خودت اومدی به خودت گفتی که تو نمیتونی اون موقع باورش بکن، چون داری درست فکر میکنی، هیچکس هیچکس جز خودت برای خودت محدودیت ایجاد نمیکنه خب، پس این استعداد ندارم و نمیشه و نمیتونم و اینارو بذار کنار، چون میگن اونی که میخاد موفق بشه دنبال راهش میگرده، اونی که نخواد میگرده بهونه هاش رو پیدا کنه.

این خبر رو ببینید و گوش کنید